Köpvillkor

Våra priser

Alla priser i Osmo-shop nätbutik visas i svenska kronor och inklusive eventuell moms. Totalkostnaden du ser i kassan inkluderar även en fraktkostnad och eventuell faktureringskostnad. Vi reserverar oss mot eventuella prisökningar som vi ej kan förutse.

Betalsätt

Kort:

Osmo-shop godkänner kreditkortsbetalningar med Visa och Mastercard samt andra godkända kort. Kort som American Express, Dinders & Finax accepteras ej på grund av den höga avgiften vi debiteras vid dessa transaktioner.

Ingen extra avgift debiteras vid betalning med vanliga bank/kreditkort.

Själva transaktionen sker på en sida för betaltjänster som hanteras av Klarna. Dina uppgifter krypteras där med hjälp av den senaste SSL-tekniken (Secure Socket Layer), vilket garanterar att ingen utomstående kan komma åt informationen. Osmo-shop får aldrig tillgång till dina kortuppgifter.

Faktura:

Dessutom kan du faktureras via PayEx, med möjligheten att dela up betalningen 3- 12 månader. Vid fakturering tillkommer en faktureringsavgift som du ser vid slutbetalning på hemsidan. Sedvanlig kreditkontroll med personnummer sker alltid. Alla uppgifter skyddade av PUL hamnar hos betalningsförmedlare, aldrig hos Osmo-shop. För att bli fakturerad måste du vara myndig, det vill säga över 18 år och ha någon form av inkomst.

Leverans

Dessa leveransvillkor gäller för Sverige. Normalt finns hela varusortimentet på lager och skickas de beställda varorna nästkommande arbetsdag. Leveransen tar 1-3 dagar beroende på vart i Sverige leveransen ska till. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar. Om kunden bor någonstans där specialtransport via båt eller färja sker, eller där andra villkor såsom ortstillägg är aktuella så tillkommer extra kostnader. Vi skickar endast beställningar inom Sverige.

Frakt & returer

Totalkostnaden du ser i kassan inkluderar även en fraktkostnad. Försändelsen skickas till er med speditionsföretaget Schenker Meddelande om att varorna är på väg till er skickas via e-post och telefonaviseras. Du får då ett meddelande via e-post eller sms med id-nummer på försändelsen. Varan måste efter meddelande om att den anlänt utlämningsstället hämtas inom 10 dagar. Det är viktigt att du uppgett ett telefonnummer där vi kan nå dig mån-fre mellan kl 07:00-18:00. Leverans sker till närmaste utlämningsställe. Vid ångerköp står mottagaren för returkostnaden av godset, vid konstaterad reklamation står Osmo-shop för returkostnaden.

Godsmottagning

Den som tar emot godset ska vara myndig och kunna legitimera sig. Kontrollera godset tillsammans med utlämningsstället så att allt är helt och att alla kollin är levererade. Vid felleverans av beställda varor står Osmo-shop för returfrakten. Vid synliga skador på gods eller emballage, eller vid avsaknad av kolli skall detta skriftligen noteras på fraktsedeln av både utlämnaren och dig, direkt vid mottagandet. Skadan/avsaknaden anmäls därefter av dig till Osmo-shop. Är ej skadan/avsaknaden anmäld på fraktsedeln är transportreklamationen ej giltig. Du får då själv stå för de kostnader som kan uppstå. Dolda skador, som inte kan konstateras vid godsmottagandet, skall anmälas senast 7 dagar efter mottagandet annars är reklamationen ej giltig. Dokumentera alltid skadorna med foto. Spara skadat gods tills du har fått din ersättningsleverans, det skadade godset skall, om överenskommet, skickas tillbaka till: Osmo-shop c/o Save a lot AB - Norra Industrigatan 5 - 27430 Skurup

Reklamation

Vi reserverar oss för eventuella fel i leveransen. Vid felaktig leverans vill vi att du kontaktar oss på info@osmo-shop.se så snart som möjligt så vi kan rätta till felet. Felaktig vara ska reklameras inom 7 dagar. Skicka inte tillbaka någonting utan att kontakta oss först. Reklamation vid eventuella tvister följer vi alltid Allmänna Reklamationsnämndens beslut.

Öppet köp, ångerrätt och returer

Om du ångrar ditt köp av våra lagervaror, har du full bytes- eller returrätt inom 14 dagar. Vid ångrat köp kontakta oss via e-post info@osmo-shop.se. Varorna måste vara oöppnade och rena så de går att sälja igen, först när vi fått tillbaka varorna och vi sett att de är säljbara så betalas returen tillbaka till dig. Vid retur måste produkten vara förpackad i originalemballage och utan skador för att en återbetalning ska ske.

Ej uthämtade varor

Om kunden inte är anträffbar vid förväntad uthämtning av sin beställning debiteras kunden för de kostnader som uppstått i form av fraktkostnad samt administrationsavgift.

Force Majeure

Allmänt

Osmo-shop är inte ansvarigt för försenad prestation (inklusive leverans och garantiåtgärder) orsakad av omständighet utanför Osmo-shops rimliga kontroll och är i så fall berättigad till tilläggstid för uppfyllelse av sina åtaganden.

Exempel på omständighet är:

Utan att utgöra fullständig förteckning; strejk, terroristdåd, krig, leverantörs-, transport- eller produktionsstörningar, valutakursändringar, myndighetsåtgärd, lagstiftning eller naturkatastrof. Om sådan omständighet varar mer än två månader, äger vardera parten rätt att säga upp avtalet utan den andra har rätt att erhålla eller skyldighet att utge ersättning.

Beställningsvaror

Vissa av våra varor specialbeställs efter dina önskemål. Dessa beställningar hanteras manuellt via mejl eller telefon med oss och kan således inte beställas direkt i vår nätbutik. Ångerrätten gäller ej för beställningsvaror. Om leverans samt av de specialbeställda varorna påbörjats har du inte rätt att avbeställa varorna utan en kostnad för dig.

Returadress:

Osmo-shop c/o 

Save a lot AB
Norra Industrigatan 5
27430 Skurup

Organisationsnummer: 556838-6311 

Mail: info@omso-shop.se